tisdag 27 mars 2012

Vardagstankar.

Ibland kommer jag till det stadiet då jag bara måste ta fasta på en mening, eller ett citat, för att inte falla ner i förtvivlan. Nu är citatet; "ett tomt skrivbord visar på ett tomt huvud, men vad gör då ett råddigt skrivbord..." Jag tycker personligen att jag hellre har ett råddigt huvud, än ett tomt... Behöver jag säga mera?


Jag städade ju flitigt, men det var inne i lådor, så ingen annan än jag ser det. Och inte ens jag kan stå hela dagarna och titta in i mina städade lådor. Nu är jag snart i det nästa stadiet, att jag kommer att börja rensa hej vilt. Det är skönt, men inte så bra när jag börjar sakna ett och annat.


Det är ingen enkel situation, det här med ordning och städning, tycker jag. Har månne nån annan problem med det?



Nu löser jag problemet med att skriva ett inlägg om det, dels för att fördriva tid, men också dels för, när jag ser det i textform så brukar det ge mig lite fart. HM, nu undrar jag om det börjar kännas som att jag är redo att gå ut..... Få se vad som händer, när jag har putsat mina 36 set tro hopp och kärlek... jo, du läste rätt, det kommer att komma en redig sats till butikerna! Som Martin Timell sa en gång; "Om Gud vill och skorna håller!" ....så kommer det att finnas lite att välja på igen i slutet av nästa vecka! Var? Vid Lenas Shop och Hantverkarboden, naturligtvis!


PS. Det kommer inte tavlor, utan de stora och långa på snöre.....men samma symbolik som på bilden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar