torsdag 15 mars 2012

Välkommen fram lilla groda!

Lill-chefen och jag har ju vinterledigt denna vecka. Och det är skönt. Och jag har även kommit på hur det här med ledigt var, man skall ju ha miljoner planer, och inte få en enda gjord, så att en lätt frustration infinner sig i slutet av veckan. Och så är det, men jag tror inte att jag helt enkelt orkar bry mig särskilt mycket i det. Eftersom det är så skönt att ha ledigt, och en vecka är så kort, så jag bara slappar och gosar med lill-chefen.


Vi utforskar vår gård varje dag efter vårtecken, och vi har hittat min ute-groda! Han är mig trogen, trots att han har ett hårt liv. Han har nu bott hos oss sen 1999 och varit ute hela tiden! Men han faller tyvärr sakta i bitar och börjar se ganska sliten ut. Och vi är lika glada varje vår när han tinar fram.


Nu är min hjärna så jobb-avstängd, att jag inte ens vet vad jag skall skriva om Danmarks lådan som kom här i veckan, full med underbara saker, så jag ger er bara en vink, och tar nya tag nästa vecka! ;)


Nu återgår jag till min slöa tillvaro, och önskar alla en skön och lugn helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar