torsdag 17 januari 2013

Fröken goes fishing!

Jag brukade ibland försöka säga åt lill-chefen, att man får fyrkantiga ögon, om man spelar för länge på datorn. Han gick delvis på det en tid, ända tills de i Bolibompa tydligt och klart sa att man får INTE fyrkantiga ögon av att se för mycket på tv eller dator. Och så var det argumentet bortblåst, och jag har inte kommit på något nytt. Men nu börjar jag tvivla på att Bolibompa har rätt. För jag har nu suttit vid datorn i tre timmar och mina ögon känns fyrkantiga. Varför jag då väljer att logga in på bloggen och blogga lite, så kan man ju fråga sig....

Jag och datorn. Vi har blivit goá kompisar de senaste dagarna. För vi gör prislistor tillsammans. Och två + tre + tre timmar senare, så har vi fått ihop en hyfsad variant, som skall med till Helsingfors på mässa, nästa vecka. Nu har jag printat ut två exemplar, ett svenskt och ett finskt, och de skall korrekturläsas senare idag. För det är onödigt att göra det nu, för det är svårt att läsa rätt med fyrkantiga ögon.


Sommarens nyheter är fiskar. Fröken Rosengren goes fishing, summer 2013. Och jag glaserade ett helt fiskstim igår, och det var kul att få göra något annat än julhjärtan mellan varven. Jag hade rent av glömt bort hur inspirerande det kan vara att göra något annat ibland.


Sommarens kollektion går i blått och vitt. Jag tror att vi är redo för det blåa igen. Om jag är det, så borde alla andra vara det också. Blått är flott! Och min blåa glasyr är faktiskt mycket trevlig, eftersom den är inte enfärgad, utan melerad, beskrivningen på den lyder så här " som ett oroligt hav". M a o en yta som skiftar i olika blåa nyanser. 


Vitt är trendigt, vitt är säkert, vitt är vackert. Jo, absolut! Och fiskar simmar ju inte alltid runt, runt, utan de fastnar ibland i nätet också. I  relativt äkta nät, och med en liten rosett, så blir det så här! De kommer även att komma i webshoppen småningenom, bara jag har varit till Helsingfors.

Nu skall jag runda till mina ögon, och dra vidare till posten! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar