onsdag 30 januari 2013

Vardag och inredning.

Inredningsreportage dags. Jag kom av mig lite här före jul, och övergav penseln för strumpstickorna. Både av orsakerna att det är enklare, mindre klottigt, mindre förberedelser, mindre jobb efter osv.... listan kan göras lång, och av den enkla orsaken att jag frös om fötterna.

Nu efter jul, så har jag lusläst inredningstidningar, och börjat värma upp igen. Tanken är att ett litet projekt från början till slut ( haha vilket skämt, men tanken är god) skulle kunna göras varje helg, eller vecka. På det viset så kanske jag kommer ett varv runt huset innan jag kolar av av ålderdoms svaghet. Och jag kommer från ett mycket seglivat släkte, kan jag ju upplysa om.

Så jag började försiktigt med att fundera på att fixa om insidan av vårt stora skåp i matsalen, för det verkade enklare än att tömma sovrummet och måla golvet där. Och tanken har funnits med länge, eftersom det är såååå urbota tråkigt med allt vitt. Och min livskamrat vägrar diskutera turkosa tapeter på väggarna, så jag måste hitta på andra lösningar. Under arbetets gång blev jag så inspirerad, att jag till och med gick igenom en hel del av mina andra köksskåp!


Medan jag tömde och rensade, så insåg jag att jag inte behöver köpa mera porslin. Tyvärr. Men jag plockade ihop en hyfsad stor korg till loppis, så rymdes ju allt annat lite bättre. Detta skåp sväljer betydligt mer än vad man skulle kunna tro....



Och sen kom jag till stadiet där jag fick börja fylla det igen! Jag sorterade och rensade en hel del, och det blev till och med till slut lite tomt ner i nedre skåpet!


Och nu när jag var borta i helgen så hade korgen med loppis grejer försvunnit! Jag gladde mig lite åt det, men med en känsla av oro, och nu idag hittade jag den. På den tomma hyllplatsen i nedre skåpet. Så var cirkeln sluten.



1 kommentar:

  1. Vad fräscht det blev med lite färg i skåpen! Jag skulle också ha lust att sätta igång med lite projekt här hemma...
    /Linda

    SvaraRadera