tisdag 29 januari 2013

Påsk, sommar och hemma igen!

Hem kära hem! Borta bra, men hemma bäst! Slitna fraser, men ack så sanna! Jag har njutit oerhört av att leva storstadsliv fyra dagar, men..... Jag är inte en storstads människa. Jag trivs här i lilla Jeppis. 

Ja, mässan, där var det sommar, och pastelligt. Sött och nött och nätt, i de flesta hörn. Och jag bara lääängtar till den riktiga sommaren, och vädergudarna har nu ställt sig på min sida, och jobbar på att töa bort denna meter med snö som vi har på gården. Taket har blivit städat i dag, och är rent, blankt och fint.

Lill-chefen är glad att mor är hemma igen, för då får man åka rattkälke till dagis. Det är det som vi i vårt hus kallar vardagslyx. Idag har han även beställt hemkörning, och varför inte? Efter fyra dagar på tåg, inne i mässhallen, och tåg igen, så behöver min lekamen få röra sig lite utomhus.

Nu kör vi vår och sommar en tid i verkstan. Hjärtan är säkra kort, men denna sommar är tydligen änglarnas sommar också! Det var en trevlig överraskning! Och så kommer en hel del fiskar att simma lite hit och dit också, eller de tar nog matkahuolto, men i alla fall.... Det är en trevlig omväxling att få göra lite andra produkter en tid. Även sådana som jag behöver lite omväxling emellanåt.

Det kommer även att komma några nya band till webshoppen! Och jag fyller på som bäst med påsk, kransar och dylikt, så titta gärna in här hos Fröken Rosengren! Bla annat så satte jag in björkriskransar idag! De finns även här i gårdsbutiken, om man har vägarna förbi! Men ring före!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar