måndag 14 januari 2013

Påsk och sommar på kommande!

Nästa vecka åker vi, Fröken Rosengren och jag till Helsingfors för att sälja vår, påsk och sommar. Det är snabba kast här i vår värld! Då är det dags för Forma mässan igen. Det är ju en mässa riktad till yrkesfolk, återförsäljare. 

Så nu så har jag försökt svänga tankarna till somrigare produkter, och glömma allt vad jul heter. Men tack och lov så blir det snart påsk igen, och då börjar planeringen för nästa jul. Julen varar ju allt till påska och sen kommer nästa jul igen!

Förra veckan var inte enkel, det tog två dagar innan jag visste vad som var upp och ner på fjolårets påskägg. Och tupparna som jag trodde fanns, hade rymt. Alla utom en. Och här är han nu i en krans:



Påsken hos Fröken Rosengren kommer att gå i mestadels vitt, med en gnutta gult. Och jag tycker själv att en lite mörkare inramning bara förhöjer det hela. Och lite spets, det är aldrig fel!

Helsingfors. I fyra dagar. Jag och arbete. Vilken njutning. Sen som grädde på moset, underbart sällskap i form av systerdotter (hotell innehavare) och syster ( Ikea sällskap). Fängelse besök, med goood mat, och vetskapen om att man får fara hem igen på söndag kväll. Kan inte bättre! 

( Skatuddens fängelse är numera hotell och restaurang, rekommenderas ;) )

Ja, och påsk produkter finns redan i shoppen! Jag lade in lite igår, och mera kommer att komma, bl a det här gula bandet som finns på bilden, och en underbar vintage spets i linne och gult! Härliga saker! Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar