torsdag 18 september 2014

Niksi pirkka!

Eller Pirkka niksi... hur som haver, så tänkte jag äppeltider till ära komma med ett tips åt oss som tycker att marken ligger lite lång ner...
För ca två månader sen. så fick jag ont i ryggen, ONT med stora bokstäver, och stapplade iväg för att få akut hjälp. Hamnade till herr Tallgård, som konstaterade att jag har en diskutbuktning i ländryggen. För att göra en lång historia kort, så hade jag lyckats nästan få diskbråck, och han skrämde livet ur mig, så för en gångs skull så lydde jag till punkt och pricka, och stod, gick och låg i nästan två veckor och undvek, vägrade rent av, att sitta, och blev nästan till folk igen. Fortfarande är jag mycket försiktig, och tänker efter hur jag lyfter, och jumpar min rygg (nästan) efter Tallgårds regler. Men jag vågar leva rätt så normalt nu, och till och med sitta i bilen, och har till och med suttit lite på soffan den senaste veckan! Tänk vad små saker kan vara stora!

Nå, nu i äppeltider, så gick jag och sneglade på fallfrukten under äppelträdet, saftmajan var redo, vi saftar våra äppel i majan, det är enklast, och enligt storebror världens bästa saft! Men hur få upp dem så att jag kunde ånga dem?

Tänkte till och hämtade gubbens långa grillspett! Och går nu runt och pickar upp äppel, bra äppel till saft och de dåliga till sophögen!


Problemet.


Lösningen!


Men kom ihåg att titta på molnen allt emellanåt och sträck på dig!

(Kan min idé vara unik? ;)  )

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar