fredag 31 oktober 2014

Hand wash only, please!

Nu kommer en snabbis, så här på oktobermånads sista dag:
Hand wash only.

En kund skickade mig ett meil, där det stod ungefärligen så här:

"Jag stickar vackra saker åt mina barn och barnbarn, och de slänger allt i tvättmaskinen 
och förstör det jag lagt ner tid och kärlek på. Finns det lappar att köpas, där det står handtvätt på, så att de inte slänger mina alster i tvättmaskinen.

Nå, jag letade här och där, och till sist så kom jag över dessa lappar:



Nu är det här en "dekorativare" bild, men nere på ugglans mage har jag nålat fast en lapp.

Mera bilder, och möjlighet att införskaffa, finns ju på shoppen, klicka här ,
så kan även du skydda dina alster från tvättmaskinens hemska gap!

(De är inte förstörda med priset heller, 0.55 euro per st)

1 kommentar:

  1. Men åh vilken fin uggla!!
    Och bra med skötselråd med, snyggt!

    SvaraRadera