tisdag 3 februari 2015

Sköna snubbar och hurtiga morsor.

Enligt en artikel på svenska yle, så skall man vara en "skön snubbe" om man vill ha jobb idag. Enligt artikelförfattaren Helena von Alftan, så säger företagsledare att det är lättare att skola upp en skön snubbe med trevligt sätt, än att anställa en kompetent surgubbe. ? . Det är minsann inte lätt att söka jobb idag. Tur att jag köpte mitt jobb, så får jag sura när jag känner för i källaren där. ;) skämt åsido, men i alla fall. Kommentarerna till hennes artikel var också intressanta, och vill du veta allt, så läs här.

Jag fastnade för uttrycket "skön snubbe" kanske delvist för att jag just nu inte känner mig som en skön snubbe, utan snarare som en trött morsa. Trött på snön. Inte ungarna. Men så in i hjärteroten trött på vinterhalare, våta handskar, kalla småfingrar, släpande av vintersportutrustning, och då behöver (vägrar, är rätta ordet, men behöver låter bättre) jag inte ens  skotta snö. Jag kan nog sopa trappan, men sopborsten har försvunnit, så tyvärr. Sen är ju bilen en helt annan historia, tack och lov bor vi centralt och kan promenera till de flesta ställena, det är så mycket enklare, och i vissa fall även snabbare. Men...

Men detta kan jag inte säga åt mina ungar, utan jag försöker hålla skenet uppe som en hurtig morsa och heja på när vi plumsar runt på oplogade gångbanor kl 7.30 på morgonen. Och det, är inte enkelt.

Jag kollade lite bilder när jag slog på datorn, och kom på den här:


Känner du doften av sommar? 


... suck...


Känner du värmen? 
Att se molnen segla förbi en sen eftermiddag, en lagom varm dag...

Kvällen mantra; Snart, snart snart kommer våren. 
Snart, snart snart kommer våren.Snart, snart snart kommer våren. 


Imorgon kl "arla morgonstund" så är det bara att vara en skön snubbe och hurtig morsa igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar