lördag 27 mars 2010

Sängkläder och täcken!

Jag kan tala mig hes om babysängkläder, eftersom jag i snart två år förundrat mig över att något så enkelt, kan vara så svårt att få tag på här i nejden. Finns det ett täcke, så finns det inte passande sängkläder till just det täcket, finns det sängkläder, så finns det inget täcke att köpa. Råkar man hitta något, så är det antagligen ganska dyrt och finns inte mycket i färg och mönsterväg att välja på, och finns det färger att välja på, så är kvaliteten lite si och så. Åtminstone enligt mig, jag vet ju inte hur andra ser på den saken...?

Men jag försöker hjälpa till och göra livet lite enklare för den som söker. Jag syr upp sängkläder i, just nu tre olika storlekar:

80 x 120 cm - till täcket som kommer i lådan

100 x 125 cm - till Ikeas täcke

115 x 135 cm - till täcket som jag själv säljer

Att det blev tre storlekar, bevisar ju att det tydligen inte finns standard storlekar på barntäcken. Och för att göra det ännu mera komplicerat, så finns det ännu en junior-storlek, men till det syr jag endast på beställning.

På tal om beställning, så kan man om man ser ett påslakan-set som man gillar på bild, så kan man beställa det, eller reservera det via mail eller så ringer man mig, jag pratar även finska. Reserverar man det, så får man komma och se på det i verkligheten innan man bestämmer sig, så att det verkligen är det rätta.

Alla set är i tre delar, påslakan, dynvar och matchande lakan. De är uppdelade i tre (allt gott kommer i tre...) "kategorier" Basic- som är enklast av ett eller två tyger, från 20 euro, "andra tyger"- det kan vara nästan vilket tyg som helst, men med lite mera dekorationer osv, från 25 euro och marimekko tyger- de är från 30 euro. De flesta set kommer endast att finnas i ett exemplar, så att det man köper via mig, är nästan alltid unikt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar