tisdag 9 mars 2010

Spännande möten mellan människor

Nu är mässan över, och det var roligt! Mycket människor och vackra saker och naturligtvis klänningar..... Jag kan förstå att folk drömmer om prinsessbröllop. Jag är personligen mera för charmen med magistraten på lunchen, men jag förstår nog charmen med största festen också.

Jag hoppas att en del av de som fick min reklam, läser den, och kommer och kollar vad som finns i shopen, för det som jag hade på mässan var ju bara en liten del av en stor helhet.

Men söndagens mest givande möte hände efter att mässan var slut. Telefonen ringde en stund efter att jag kommit hem, och det var från Hotell Jugend. Det var ett par där från Amerika, som hade sökt souvenirer på stan, men inte hittat något. Då frågade de i receptionen om de inte vet om något ställe som har det där lilla, som symboliserar Jakobstad. Hon kom att tänka på mig, och chansade, och ringde mig trots att det var söndag kväll. Jag hade ju grejerna i bilen ännu, så jag sa att jag kan komma tillbaka. Och det var bland det roligaste jag gjort i år! Vilka underbara människor jag fick träffa! Vi hade en jättetrevlig timme där vi samtalade om allt möjligt, och det slutade med fotografering, och ett löfte att de skall komma tillbaka, kanske rent av i sommar igen,när det är mindre snö.... Vad roligt att hon vågade ringa, för jag skulle inte vilja vara utan detta möte med det härliga amerikanska paret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar