lördag 24 april 2010

Det går framåt och bakåt....

En bra arbetstagare är ju sjuk när han/hon är ledig, eller hur? Man är ju inte sämre... först blev lill-chefen förkyld, mitt under inskolning vid parken (folkhälsans parkverksamhet) så det blev på hälft, och naturligtvis så däckade mor i huset under också. Mitt under sen stora vårstädningen... så nu är den också på hälft. Men vad skall man göra, det är ju enligt mig en mänsklig rättighet att få vara sjuk. Och i fred medan man tillfrisknar. Men som effektiv vuxen, så tycker jag att det är urtråkigt att vara sjuk, och inte orka göra något...jisses vad man är förstörd.


Men min "ledighet" har börjat visa resultat! Jag börjar sakna torp-jobbet, och ser fram emot att få ta ihop med min senaste 50 kg leverans med lera! Jag har också fått "stommarna" till sommarens thk-nyheter..... Nu skall det bakas, glaseras och dekoreras så det står härliga till! Men inte idag, för jag orkar inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar