söndag 18 april 2010

Vårkänslor och vinterledigt

Jag har drabbats av en släng latmask. Jag njuter av att göra ingenting. En del av min själ skriker: jobba för helsike, sommaren kommer, men det är en så liten del, att den stör egentligen inte den lata delen alls. Och som tur var, så kom jag på att man skall ju ta ut vinterledigt inom april månad, så jag gjorde slag i saken, och tog ut lite vinterledigt.
Nu har jag varit obeskrivligt lat en vecka (jag har nog gjort lite utejobb ibland, krattat och så), och nu kommit på att mitt hus behöver vårstädas. För annars får jag ingen inspiration. Konstigt vad hjärnan kan komma på. Så jag snackade med chefen, och tog ledigt en vecka till, för det vore ju hemskt om inspirationen skulle dö bort. Bland vinterns dammiga gardiner. Usch.
Nu trodde väl alla som läser det här att det var mina vårkänslor. Nej, det var det inte. Mina vårkänslor gör vanligtvis att min gårdsplan svämmar över av gropar och peénser. Det är tjäle i marken ännu, så jag kan tyvärr inte gräva nya rabatter ännu, fast jag kastar längtande blickar på min spade.... Men jag kan köpa blommor! Bara dagens snö smälter bort, så skall jag börja plantera peénser!
PS, visst skulle det passa mor i huset att sova kungligt? Finns i lager vid Mystorpet och vid Lenas shop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar