tisdag 16 augusti 2011

Mellanlandning!



Nåja! Nu har vi, tack och lov (!), semestrat färdigt. Det var det tyngsta jag varit med om hittills i år...;) Men nu har jag en liten mellanlandning här hemma ett par dagar innan jag susar iväg till Vasa imorgon, och till Helsingfors på fredag. Och Hesa är ju en av årets höjdpunkter för mig, eftersom det är FORMA! Det betyder att jag får frossa i JUL! Och ingen tycker att jag är konstig! Vet inte vad som är bäst...


Men jag skall försöka ha ena foten kvar i nuet, och leva med lite höst och "neutrala" saker och ting. Det betyder i dagsläget, allmoge band och rosa spets. Det kommer att komma bilder bara jag hinner ut i verkstaden ett varv här idag, men det har varit mycket kontorstid igår och idag.... På gott och ont. Det goda är att jag inte behöver sitta och vända papper, eller tänka på att vända papper, en liten stund i alla fall.


Storkyro och 1700-talet var en rolig upplevelse! Jag hade ju kompis med på lördagen, och det gjorde ju att även jag hann se lite av vad som pågick, och vad som såldes. Men Storkyroborna tycks gilla sin marknad och alla drar hemmåt, och det var roligt att se. Synd att det inte marknadsförs eller uppmärksammas mera här hos oss.


Nu! Ut i verkstan! Där väntar rosa spets på mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar