tisdag 9 augusti 2011

Turgumma...?

Man skall vara försiktig med det man önskar, eftersom det finns en risk att det slår in. Jag önskade mig höst, och se vad jag fick! Höst! Men det verkar börjar hålla upp nu i alla fall, så man får vara nöjd. Nu är jag ju bara människa, så nu vill jag ha några grader varmare igen!


Vi var och hälsade på nära och kära i Södra Finland i fem dagar. Sommar när vi for, och höst när vi kom hem. Jag sade nog åt ena syster yster, att det känns som om jag varit borta flera veckor, och nu är jag lite orolig, om jag skall vara ärlig. Kan det ändra så här mycket på fem dagar...? Eller?


Nå, nu har jag saftat dagtid, och jobbat kvällstid. Det är skillnaden på arbete och semester. När jag jobbar, så jobbar jag dagtid och saftar eller dyl kvällstid. Ungefär samma sak, men tvärtom. Men lill-chefen är ledig, och det är ju huvudsaken!


Jag önskade ju mig i förbifarten mera jobb också, och se hur det gick.... Det blir tre marknadsdagar denna vecka! Torsdag, Konstens Natt i Vasa på Loftets gård, och 1700 tals marknad i Storkyro lördag och söndag! Där hittar ni mig med mina samligar, som jag börjat plocka fram! Material och kransar på torsdag, och allt mellan himmel och jord i helgen! Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar