måndag 29 augusti 2011

Birdie nam nam!

Nu är det flyttfåglarnas tid, eller hur? Och de flyttar, förhoppningsvis tillfälligt, in hos mig som bäst. Nu har den andra modellen kommit, och den är tjusigt allmoge, medan min befintliga birdie är mycket vintage och romantisk, eller hur? Om jag nu minns rätt så här på rak arm, så kostar den 5,50 euro... 10 cm hög, och är otroligt nätt.


Allmoge fågeln, ligger skönt nerbäddad i sina lådor ännu, är en liten rackare på ca 5 cm och kostar 2,30 e. Hur den ser ut så får ni veta sen!


Plåt, är ett litet ledord för Mystorpet just nu. Om man bortser från keramiken, natuligtvis, för jag har hittat mängder med häftiga hjärtan i plåt! Sen så kryddar jag med lite trä, näver, kokos skal och filt!


För att inte tala om vide, natuligt, och vitmålat (!), stort och smått. På tal och det, så borde jag väl gå ut och plocka upp och sortera mina småttingar.... Plikten kallar..... Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar