onsdag 26 oktober 2011

Vidgade vyer!

Nu har vi varit och vidgat våra vyer en aning, min käre sambo och jag. Vi var och kollade in mellersta och östra Finland en aning igår. Vi såg extremt mycket träd, mycket vatten och en hel del asfalt. Och hörde en hel del finska också! Samt hittade en och annan återförsäljare på vägen....


Finland är ett vackert land. Men jag åtminstone är lite hemma blind emellanåt. Men visst är det vackert här. Och igår, så var det 9 grader varmt, solen sken och vindstilla. Och det ännu till i oktober! Min käre sambo som är bottning av födsel och ohejdad vana, så han tänker mera på det kuperade landskapet än jag, jag igen tänker inte så mycket på bergen och dalarna, eftersom jag är uppväxt med ett varierande landskap, men då igen kanske jag känner mig lite mera hemma igen?


Men nu är det jobbet som kallar i verkstan! So long en stund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar