måndag 31 oktober 2011

Godis eller bus?!

Jag fick en liten tanke av denna Halloween-grejen, men nu vet jag inte om det var förra helgen, eller om det komma skall? Om nån kan upplysa mig om det, skulle jag vara tacksam! För det råddades till genom att jag sett lite pumpor här och där redan, och i lördags på kvällen så knackade det på dörren och några grannflickor i stora hattar ropade: "godis eller bus!" Nåja, jag som säkert är gatans tråkigaste person(?) så stirrade storögt på dem och sade: "skojar ni?!"



Kanske inte den slugaste fråga just då, men jag har inte råkat ut för just en sådan situation förr, så man måste ha lite överseende med mig. Plus att jag trodde att det är nästa helg, eller ditåt i alla fall.





Igår i Närbild, så hade de ett reportage om skräck-turism, som börjar bli stort även här i Finland. Det var från Åbo slott, där de har skräckvandringar med skräckguider på kvällarna, och det drar en hel del folk.





Nåja, nu har jag tappat tråden i vad jag tänkte skriva, men fortsätter med friskt humör dit vart jag var på väg. Det jag tänkte skriva om när jag började var att jag har en vana (ovana) att läsa varje kväll, jag skulle läsa dagtid också, om jag bara fick, och jag har läst otaliga deckare denna sommar. Men en kväll, när jag var mellan två böcker, så att säga, så plockade jag fram en pyssel och idé bok, och bläddrade en stund innan jag somnade. Och det var början på en hemsk natt.





Jag malade på med kransar, keramik och annat elände hela natten, packade och dekorerade, och klockan fyra skulle jag ha struntat i allt och stiigit upp, om inte jag varit så trött. Nästa dag blev ingen höjdare i arbetet, eftersom jag tycker att det räcker med ett skift per dag. Nej, tacka vet jag lite ond bråd död innan läggdags! Pyssel och sånt kan man ta vid morgonmålet så att det är glömt till kvällen!





Lägger in en bild på lite "godis"-grisar, söta på dagen, men inte på natten! =)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar