måndag 7 november 2011

Skyndar långsamt.

Hela vår familj har lyckats dra på oss en förkylning, som inte bryter ut ordentligt, utan håller oss långsamma och slöa. Vi kör i snigelfart, och behöver mängder med sömn. Det har sina baksidor, trots att jag älskar att sova, men det gör att jag missat alla mina favorit tv-serier i snart två veckor. Under första veckan så plågade jag mig genom det viktigaste, men förra veckan så gav jag upp och somnade tillsammans med lill-chefen på kvällarna.


Men skulle ju tro att det, och kombinerat med c-vitamin skulle bita på denna förkylning, men icke.


Men fördelen med denna långsamma förkylning, är att jag, som vanligen rusar hit och dit, och inte alltid tänker efter före, så har nu bra tid att tänka igenom saker och ting, och måste nog tyst erkänna att jag uträttar mera i verkstan i detta långsamma tempo, än när jag är, så att säga, frisk. Och det är ganska skönt att leva i tempot, jag kommer när jag hinner. För nog funkar det ändå, på något konstigt sätt.


Och efter känslan i kropp och själ, idag igen, så kör vi i snigelfart och uträttar en hel del idag också....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar