onsdag 6 mars 2013

Faith hope and charity. Och Active Expo.

Visst låter det som en stålande kombination? Tycker jag i alla fall, och slog på stort och bokade plats nummer 4 på wellnestorget på Active expo mässan som går av stapeln 6-7 april. I Tellushallen i Jakobstad.

Jag hade tänkt hoppa om den, mässan alltså, eftersom det är en "mellan" tid, påsken har just varit och sommaren går inte att greppa ännu. så jag visste inte vad jag skulle hitta på som tema. Men sen hjälpte ödet till en aning, och Terese Bast..., och nu kommer Fröken Rosengren att ställa ut band och pynt sortimentet, bland annat för att påminna stadsborna och nejdens folk om att man kan få köpa underbara band och spetsar här i stan, bara man vet vart man skall komma. Jag kan inte börja med fantastiska öppet hållningstider, jag finns inte på A-stråket ( gågatan ) här i stan, men man kan komma nästan när som helst, vardag som söndag, bara man ringer före! Och för att visa att jag har ett utbud som inte är fy skam direkt. ;)

Det var tema nummer 1. Tema nummer 2 är våra kära tro hoppare! Halva montern kommer att fyllas till bredden med gamla godingar, naturligtvis, och håll i er nu! Ett smakprov på ett helt nytt koncept för Fröken Rosengren! Det kommer att komma produkter med ett helt nytt och specialritat mönster, som är tänkt att skall passa som "tuliaisia" det vill säga smågåvor när man far och gästar folk, och när folk, turister, gästar oss!



Bilden visar ju en gammal goding och de kommer ju att finnas med i sortimentet, naturligtvis, och det är meningen att det, nu kan jag inte lova på heder och samvete att det alltid skall finnas, men för det mesta, skall de finnas åtminstone vid Hantverkarboden och vid Sunds trädgårdscenter. Vid  Sunds så kommer också den nya serien att säljas i min hylla, hyllan flyttar runt lite, men den finns nog alltid där!

Men som sagt! Nyheter på kommande första helgen i april!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar