fredag 22 mars 2013

Måla, måla hela världen....

...lilla mamma. Visst går den så, den gamla sången? Och ja, mamma målar, inte hela värden, men min värld. Och den är ju lite annorlunda än många andras, konstaterade lill-chefen härom dagen. Han började prata på om julklappar, och då sa jag att det är nog ganska länge kvar till jul, vännen. Men då säger det lilla livet: Men det är ju snart påsk, och då blir det ju jul igen! 

Man hör ju sina egna ord ibland. Och, ja, jag brukar säga så. Och ja, det stämmer. I min värld. Eftersom jag skall ha julkollektionen färdig innan jag far på semester, så brukar tiden efter påsk vara lagom att börja fundera på lite juligare teman. Rubbat, jag vet, men man blir van.

Men besvikelsen var hyfsat stor när jag förklarat skillnaden mellan min värld och andras. Stackarn.

Men måleriet. Min livskamrat blev på strålande humör av olika orsaker på lördagen, (förra veckan), och gick glatt med på att utrymma sovrummet och låta mig måla golvet! Mirakel sker även i påsk tid kan man ju säga. Sagt och gjort, rummet tömdes i ett huj, och golvet tvättades, nästan efter alla konstens regler. Man måste smida medan järnet är varmt, och då kan man ju inte hänga upp sig på allt för små detaljer....

Två varv på lördagen....



...och ett varv på söndagen, klart! Vatten baserad golvfärg är guld värd! Betolux akva, ett av världens åtta underverk! Alla skavanker har nu samma färg, och glänser lagom när solen tittar in!

På söndagen fortsatte framgångarna, och jag fick min livskamrat att hänga upp min stora fönstertavla, och diverse andra grejer utan knot (!).


Och så var världen en lite vackrare plats igen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar