måndag 6 maj 2013

Dolly, Stina och en och annan burk.

Gamla skatter och nya, det är vad Dolly, Stina och en och annan burk är. Jag försöker hålla mig på den smala vägen, och inte börja med huvudlösa projekt (förra inlägget) och det går hyfsat, kan jag nog säga. Så jag har börjat städa lite i verkstan. Idag, så hade jag en stund över, och dök in i ett par hyllor, vars innehåll snällt hållits bakom ett gardin. Och konstigt nog så fann jag både skatter och skräp... Mest skräp, men även en del av mina rötter (de kan finnas finnas bakom ett gardin) och en påse skatter. 

Rötterna bestod av gamla fotoalbum och mina gamla skolhäften som kommit hit, när min pappas hus tömdes för fyra år sen. Jag hade inte tid i dag att börja läsa vad kreativa lilla jag hade författat ihop för X antal år sen, men de är nu snyggare buntade i alla fall, och jag minns var de finns....

Skräpet är var skräpet hör hemma, i sopkorgen.

Skatterna! De bestod av ett impulsköp för ett par år sen i Ekenäs, på min favoritloppis, en köp och försäljnings firma, där man kan hitta allt mellan himmel och jord! Underbart ställe, men jag minns aldrig vad det heter, men min syster hittar dit. Och det är huvudsaken, för mig!

Skatten:
Dolly och Stina, två underbara gamla "ko skyltar"!


Det fanns (finns) en tredje, Lotta, men min ena kära systerdotter heter så, och hon fick den.

Behöver jag säga vad min livskamrat sade när han såg dem? 
Nej, jag antar att de flesta vet....



Jag var tvungen att fara ut på lite ärenden idag, och kom på att jag inte varit till Retro på evigheter, tror nog att jag bara varit en gång tidigare, men i alla fall. Så jag vände in där och då fastnade jag för dessa burkar! Visst är de söta! Och de har ju en tydlig mommo stil, så vad är mera passande än att de får varsin pelargon! Nu har jag bara en pelargon, men det är ju enkelt åtgärdat! Kanske imorgon....




Sötisar!


Och min livskamrat sade ju naturligt vis: De där behövde vi verkligen, älskling!

Kanske det var om nånting annat han sade det.....?



2 kommentarer:

  1. Jättefina burkar och vilken fin pelargon du har!

    SvaraRadera
  2. Tack Christel! Det är sällan nu förtiden, som jag köper burkar överhuvudtaget, men de här två bara tog mig! Pelargonen är underbar (ännu)! ;)

    SvaraRadera