fredag 3 maj 2013

Inredning och min målade trappa.

Inredning. Jag vill inreda min verkstad på nytt. Jag vill kasta ut allt och börja på nytt. Jag kan inte göra det. Det är sällan man kan göra något så drastiskt. Men jag borde städa. 

Varför jag vill inreda den på nytt? För att jag hörde om en möjlighet att komma över de mest opraktiska skåp som finns. Omklädningsskåp av plåt, i orange. Och jag vill ha, vill ha, vill ha!!!! Men jag vet att jag inte behöver..... Men just nu suckar ängeln med horn på en axeln över hur häftigt det skulle vara, medan den med glorian på sned, på andra axeln, förtvivlat försöker få mig att förstå att underverk skulle ske om jag bara skulle reda upp i de hyllor som jag redan har. De för en mycket, mycket ojämn kamp.

Men vita väggar och en rad med oranga plåtskåp skulle vara coolt! Och jag skulle, innerst inne, vilja vara lite, lite cool... Sunt förnuft mot galna inrednings idéer. Vem vinner? Jag skulle ju kunna städa medan de onda och de goda kämpar mot varandra....

Men lugn och fin inredning kan jag bjuda på. Och färdig. Min trappa inne i Fröken Rosengrens hus:

.


Före,
en sliten, men charmig 90-åring.


Efter,
en nymålad skönhet! 
Två steg mörkare än de andra golven, för den ljusa färgen blev så blek mot de vita väggarna.


Väggord att läsa medan man trappar upp. 
De handlar kanske mera om en inre resa, men förflyttning som förflyttning. 
Om inte annat, så var färgen på dem perfekt! 



Gå inte alltid dit vägen leder
gå istället där ingen väg finns
och lämna spår

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar