torsdag 8 januari 2015

Lite inredning, helt enkelt.

Nu skall jag bjuda på lite inredningsbilder från storebrors rum. De är ganska gamla, men i alla fall! Han hade ju pippi på brandbilar en lång tid, och önskade att han skulle få sova i en brandbil. Och jag hörde mig själv lova i ett svagt ögonblick att "visst kan vi bygga en sån åt dig." 

Ja, vad säger man. Eftertankens kranka blekhet tog mig efteråt, men en kväll googlade jag runt lite, och hittade ett hemmabygge i Nykarleby, med RÄTTA MÅTTEN!

Inte nog med att jag lovade det omöjliga, sen har han ju litet rum också, och det går inte just nu att smälla in en 2 meter lång säng...

Nå, vi var och kikade på sängen, måtten passade, ett trappsteg fanns det (som önskades), och stommen hade potential att kunna bli en brandbil. Priset var mycket, mycket bra det med.

Så vi mätte, beställde skivor, målade, och målade och målade...


Det skulle målas ganska mycket för att det blåa skulle täckas in...
Jag kan avslöja att pappas garagegolv har röda fläckar ännu... trots att vi täckte golvet...
En fälg på bilen har röda fingermärken, och ratten....
Rött syns bra.
Kanske det är därför det används som varningsfärg? ;)


Vi täckte in sidorna med MDF, och dekormålade (inte riktigt färdiga ännu), och valde att ha bara en låda under, trots att vi byggde två. Men då ännu så lektes det en hel del med den, och brandbilen var mycket på service och då behövde man slippa under den.


Kolla, kolla! Bäddat!
 (Inte varje dag så här noga...)


Finns lite småpiff kvar. Men ägaren är nöjd.
Ännu idag!

Det var dagens dos inredning från Rosengrensbacken!
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar