söndag 11 januari 2015

Restbandslampa!

Eftersom jag nu visade sängen förra gången, så tar jag lampan idag.
Tyvärr var jag så snabb, så jag hann riva bort de gamla plastbanden före jag hann ta före bilden, men efterbild kan jag bjuda på:


En lampskärm från 70 (?) talet, den var klädd i vita (hade varit vita) och rosa plastband. 
Jag snurrade mitten delen med vitt 25 mm brett satinband, och klädde kransen runt med bitar av olika band, som en cirkuskaramell. 

Jag limmade dem med limpistol, det var hett och bökigt, men jag kom inte på nån bättre idé just då.

 
Och för säkerhetsskull så har jag en lågenergilampa i den, så att den inte blir varm. Misstänker att satinbanden inte gillar alltför varmt.

Nu skall jag återgå till näringarna och snällt bokföra lite...
Ha en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar