söndag 17 januari 2010

Inget hem utan råtta!



Början på ett nytt år är alltid spännande, för man vet då hur fjolåret gick, vad folk handlade då och vad som fanns att tillgå i materialväg. Men nu är allting öppet, för mina kollektioner baseras till en del på halvfabrikat som jag köper in, och nu börjar katalogerna droppa in, webbshopparna uppdateras och om två veckor är det forma mässan i Helsingfors, och då skall sommarens inköp göras, till en stor del i alla fall. Sommar i januari och jul i augusti. Inte att undra på att man känner sig lite råddig ibland, det är inte bara svårt att hålla reda på veckodagarna som hemma mamma, utan även årstiderna som företagare!

Men roligt är det, och det ser åtminstone på nätet lovande ut för mina råttor och älgar och det är jag glad för! Hoppas att de finns på mässan också! För vad vore livet utan en stor låda råttor?Jo, tomt och eländigt, när man är van att ha de små krabaterna runt sig, det är en trygghet att ha dem lite här och där, både halvfärdiga och färdigt broderade! Och en bra sysselsättning på kvällarna när man ser på tv, för man är ju inte bara lat då, för man gör något nyttigt på samma gång. Det finns ju personer som kanske inte ser nyttan i att brodera råttor, men det finns ju nog sämre sysselsättning.

På tal om kollektioner, så har jag en hel del nya ideer som snurrar på i min lätt överbelastade hjärna, och det kommer att komma något helt nytt, men jag kan inte avslöja mer än så just nu. Forma mässan kommer att spela en viktig roll i det med, och om två veckor så är jag lite klokare. (För den som inte vet så är forma en inköpsmässa för yrkesfolk.)

Och avslutningsvis för idag, så har jag i lager några råttor som väntar på att få ett nytt hem!

1 kommentar: