måndag 18 januari 2010

Avslöjar en av mina laster...


Jag har levt i tron att bloggar inte är för mig personligen, jag tittade in hos några nu som då, men inte mer. Sen kom den dagen då jag insåg att nu måste Mystorpet ut på nätet. Och det här verkade lättast för en icke data kunnig person, och vet ni vad, det är mycket roligare än jag någonsin kunde tro! Jag tror att man kan bli beroende av det här...

Jag har många, speciellt enligt min sambo, konstiga intressen, och förr samlade jag på allt. Men jag har blivit bättre på att behärska mig, inte bra, men mycket bättre. Jag har minskat på mina "bra att ha" lager. Nu för tiden ryms det mesta in i mina skåp. Och det hjälpte också när jag ifjol köpte sex skåp till.... Men förra sommaren så kunde jag inte låta bli, när jag fick en helt underbar idé, så jag köpte upp ca 50 m gamla marimekko och metsovaaras tyger. Splitternya, obs, men gamla, tryckta på 60-talet och fram till 1980. Mycket randigt och rutigt, brunt, blått och rosa, inte kanske vad man direkt förknippar med marimekko, men tjusigt ialla fall. Att jag sen köpte ca 150 m enfärgade tyger som matchar är ju en annan historia...

Det som fashinerade mig mest, och som jag "gick i gång på", var kanterna på tyget, där det är tryckt designerns namn, marimekko och tryck årtalet. Så egentligen köpte jag 50 m kant med text, att det kom lite mera med, så var just då en bisak. Men nu så har jag äntligen så städat i verkstaden att jag kan jobba med tyg, och jag snattar tid från keramiken, för jag vill bara sy!

Det är så roligt att ha arbetslust! Kanske man har mest arbetslust på grund av att man måste ta till vara de korta dyrbara stunderna, när mannen i mitt liv, sover sin dags sömn.... Då finns det alltid arbetslust kvar till nästa dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar