fredag 26 november 2010

Raket i paket, eller?

En morgon ringde telefonen, och en person förklarade att det finns ett paket åt mig i ....? var det nu var. Att när är jag på plats? Nå, jag drog till med kl 10, att sen är det bara att komma. Jag kom hem till 10, och väntade snällt, fel, arbetade snällt medan jag väntade, och klockan 12 så kommer en JÄTTESTOR lastbil, och stannar pysande utanför garaget. Jag sticker ut huvudet och förväntar mig lastpallar med grejer, trots att jag inte beställt något sådant. Ut hoppar en kille med litet, litet paket i famnen. Det har till och med fått åka i hytten med grabbarna (!). Och det lilla, lilla paket( i jämförelse med den enorma lastbilen) har ett av de konstigaste paketformat jag nånsin sett. Kan det vara en raket? Eller en bössa av något slag?
O nej. Det är en rulle cellofan. Och en rulle presentband, samt 500 små cellofanpåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar