onsdag 10 november 2010

Vintertankar...

Jag fryser, och vad är ju inte skönare än ett vackert lapptäcke? Kan nån påminna mig om vad snö gör för annan nytta, än att den ger handeln en välbehövlig julstämning? Jag har tyvärr glömt allt annat. Lill-chefen är ju naturligtvis lycklig, men han är ju så liten så han vet inte bättre....
Jaha. Nu börjar det som jag längtat efter. November och decembers mässor. Frågan är: är jag beredd. Svaret är: samma som ifjol, inte på långt när. Men roligt skall det bli! Nackdelen är packa, konka, släpa, bära, packa upp, packa ner, konka, släpa, bära och så allt en gång till när man väl kommit hem igen. Men det är en form av terapi arbete det också, när man har tid och är på rätt humör. Och det är som med det mesta, värst första gången, sen hittar allt sina platser i lådorna, och lådorna i bilen, och så vidare. Allt har sin charm, och det är ju kul att vara ute bland folk, och jag hoppas på många glada besökare på Hela Familjens Köpmannamässa den 20 och 21 november!
Nu kom jag på en bra sak med snö! Man ser inte alla okrattade löv! Men de är ännu blääigare när de kommer fram igen.
Kom ihåg! Shoppen är öppen på lördag mellan kl 10 och 15!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar