tisdag 25 februari 2014

Kökspallens nya kläder!

De små stunder av pigghet, denna vecka, så har jag rett upp lite kaos-hörn. Och fick samtidigt lite inspiration att måla! Det hjälpte ju lite att jag hittade lite målarburkar också... Men min kökspall, den såg vidervärdig ut, och har gjort det länge. Jag tror redan att jag sade att jag skulle måla den när den var ny, för sex år sen, men det har bara inte blivit gjort. Men i söndags så spände jag blicken i den och gjorde slag i saken!


 Nå, de flesta vet ju varifrån denna smutsiga skönhet är ifrån, ;) 
Och det är en rackarns bra pall!

Jag gjorde det enkelt, som vanligt, och tog vad jag hade, Helmi, nyans 036X.
Standard vit i vårt hus. 
Vill jag ha ännu "vitare" så brukar jag köra med nyans X060.
Båda två är mycket säkra kort!


 Sen ville jag ta ut svängarna lite, inte bara köra enkelt, och jag funderade på tapet, decupage, handmålat, vad i såfall.... och körde enkelt än en gång, och kopierade kökstapeten! 
Men tvärt emot, vit botten och brunt mönster.



 Om jag minns rätt så heter detta mönster Svante.... 
En tapet som de inte trycker längre tyvärr....


Så blev den!


 Visst kan man kalla det en pall med lantlig charm just nu?


Jag mår så gött, när jag någongång får något gjort åt mig själv! 
Annars så tillverkar jag ju enbart till försäljning. Det är ju också roligt, men ibland vill även jag få något! Och nu har jag varit lite svår på sista tiden, och tagit mig tid att göra saker inne också.
Lagret där ute lider, men man kan inte få allt här i världen, tyvärr... ;)


2 kommentarer:

  1. Det var en fiffig idé. Bra mycket roligare än om den endast varit vit som de flesta är. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det tycker jag också, nu blir jag lite glad varje gång jag ser på den! Men förfasas lite över att jag inte gjort det tidigare....

    SvaraRadera