onsdag 12 mars 2014

Att mäta människan i kvadratmeter?

Gårdagens fråga var, hur många kilo väger man per kvadratmeter? 

Låter det konstigt, jo, i mina öron. Rent av ganska kul! Men tydligen inte i försäkringsbolagets. De visste inte ens att de ville veta det...

Hur många kvadratmeter är man? Hur räknar man ut det? Och om man väger mera än 40 kg per kvadrat, så får man ingen försäkring? Hm. Läste noggrannare, det stod viktindex per kvadratmeter. Och kom på att det är nog BMI de vill veta, inte hur många kvadrat jag är. Var. Puh. Lite enklare.

Eftersom jag tillfälligt intagit formen rund, så tänkte vi ta en försäkring för magen, och fick offert och blankett att fylla i. Och jag insåg att det kan vara roligt att läsa det finstilta! Ända tills min livskamrat började fundera om jag närmar mig en kubik... Tack för den älskling.

Men jag får en försäkring, eller boaren i magen får den, men jag fick inte veta hur jag mäter mig i kvadrat...?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar