måndag 17 mars 2014

Vårkänslor....

Längtan efter grönt tog överhanden. 

Och vintern hade tagit det sista av mina höstarrangemang.
 Ljungen var mycket, mycket död.
Och torr.
Och blomlös.

Så jag var via Plantagen när vi var till Vasa, men utbudet till utsidan är ju lite skralt just nu, så jag satsade på lite barrväxter till min blomlåda vid kvistfönstret.
Var lite vågad, och plockade ner små, små narcisser emellan, och lever på hoppet att lite gult snart börjar lysa mellan det gröna och det bruna!



Och nu ser jag grönt och frodigt, varje gång jag går upp för trappan.
Det ger vårkänslor och framtidstro.
Trots snön igår!

Och nu har den nya längtan kommit.
Ingen rast, ingen ro.

Ifjol så köpte jag två pelargonsticklingar på vårkanten, rosa Mårbacka, och väntade på blomprakten.
Och den kom, liten spirande och sommarens bästa.
Enkel, liten och underbar.
Allt som behövdes i mitt köksfönster.
Jag njöt oerhört av de små blomstren, de gav mig så mycket ögonfröjd!
Trots sin ringa storlek.


Nya pelargonsticklingar är nästa investering. 

I väntan på den riktiga våren!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar