tisdag 11 mars 2014

Ikea kul!

Var ju i januari till Hengselfors en sväng, traskade runt på en mässa, på stan och åt gott vid fängelset, samt träffade systerdotter och syster. Sov över, och fick ta en Ikea tur på lördagen innan hemkomst. Mycket lyckat, om man frågar mig!

Ikea. Det är ju en historia för sig. Ett sorts andningshål i vardagen för mig. Eftersom jag slipper dit så sällan. Det är skönt att traska runt där, på obestämd tid, provsitta lite möbler, titta med fingrarna genom tyger, kuddar, och allt annat smått och gott. Fantisera, planera och drömma om hur man kunde göra, hur det kunde se ut hemma, och till sist rata de flesta ideér, och komma hem med Ahlgrens bilar, och servetter.

Denna gång kom jag nog hem med servetter, ett paket endast, men hittade bland deras nyheter (för mig) packningsmaterial och dyl, gåvokort till paket. Det tror jag att är tanken med dem i alla fall.


Någon fiffikus har hittat på namnet historisk på dem...


Priset var ju Ikea stil, alltså mycket överkomligt.


Och jag använder som bäst de naturfärgade för att numrera upp mitt stora skåp i matsalen.
Det har faktiskt visat sig vara lite praktiskt, eftersom min livskamrat är lite varje dag, lite första dagen hemma, av någon konstig anledning(?), så nu när han inte hittar skålar, eller platsen för ditt och datt, så kan jag bara ropa nummer på dörren, och behöver inte anstränga mig mer än så!



Och konstigt nog får de fara ifred för alla inneboare här, inte ens katten, som har en förkärlek för att käka upp kartong, har brytt sig om dem!

Jag gillar förmånliga, kul grejer, som man inte behöver leva resten av sitt liv med. Ja, jag vet, slit och släng är inte miljövänligt, men jag har ju ett ganska stort hus, så de vandrar på här på obestämd tid, och sen får vi se! Kanske katten äter upp dem till sist! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar